§ 1
§ 2
§ 3
§ 4
§ 5
§ 6
ZAKRES UBEZPIECZENIA |
SUMA UBEZPIECZENIA/SUMA GWARANCYJNA |
||
WARIANT STANDARD |
WARIANT STANDARD PLUS |
||
1. |
Następstwa Nieszczęśliwych Wypadków (NNW) |
10.000 PLN |
20.000 PLN |
|
Uszczerbek na zdrowiu (NWU) |
10.000 PLN |
20.000 PLN |
|
Śmierć Ubezpieczonego (NWS) |
6.000 PLN |
6.000 PLN |
2. |
Koszty ratownictwa i poszukiwań (KR) |
3.000 PLN |
5.000 PLN |
3. |
Koszty rehabilitacji na terenie RP (KPR) |
nie dotyczy |
300 PLN |
4. |
Odpowiedzialność cywilna (OC) |
15.000 PLN |
25.000 PLN |
|
Szkody w mieniu |
3.000 PLN |
5.000 PLN |
|
Szkody na osobie |
15.000 PLN |
25.000 PLN |
§ 7
§ 8
§ 9
§ 10
§ 11
§ 12
§ 13
§ 14
§ 15
1) śmierci Ubezpieczonego, zaistniałej w wyniku nieszczęśliwego wypadku,
2) trwałego uszczerbku na zdrowiu.
§ 16
§ 17
1) powstałych w skutek niesprawności technicznej roweru,
2) niewłaściwego leczenia albo niewłaściwie wykonanych zabiegów na Ubezpieczonym, związanych z następstwami nieszczęśliwego wypadku,
3) infekcji, chyba, że w wyniku ran odniesionych w wypadku Ubezpieczony został zakażony wirusem i/lub bakterią chorobotwórczą; do ran odniesionych w wypadku nie zalicza się nieznacznych otarć naskórka oraz błony śluzowej; następstwa zakażeń wirusowych i/lub bakteryjnych powstałe w wyniku otarć w czasie wypadku lub w późniejszym okresie nie są objęte ochroną ubezpieczeniową; ograniczeniu temu nie podlegają wścieklizna oraz tężec,
4) wylewów krwi do mózgu, zawałów, udarów.,
§ 18
1) dokumentu potwierdzającego konieczność bezzwłocznego poddania się leczeniu w związku z nieszczęśliwym wypadkiem,
2) raportu policji z miejsca wypadku,
3) zaświadczenia lekarskiego z opisem ran i uszkodzeń ciała lub ich skutków,
4) aktu zgonu,
5) dokumentu uprawniającego do kierowania pojazdem mechanicznym,
6) zeznania świadków z zaistniałego zdarzenia.
TABELA 2
Rodzaj trwałego uszczerbku na zdrowiu |
% uszczerbku |
Utrata fizyczna lub utrata władzy |
|
ręki w stawie barkowym |
70 |
ręki powyżej stawu łokciowego |
65 |
ręki poniżej stawu łokciowego |
60 |
ręki w przegubie |
55 |
kciuka |
20 |
palca wskazującego |
10 |
innego palca |
5 |
nogi powyżej środkowej części uda |
70 |
nogi do środkowej części uda |
60 |
nogi poniżej kolana |
50 |
nogi do środkowej części goleni |
45 |
stopy w stawie skokowym |
40 |
Całkowita fizyczna utrata |
|
dużego palca u stopy |
5 |
innego palca u stopy |
2 |
Całkowita utrata |
|
wzroku w jednym oku |
50 |
węchu |
10 |
smaku |
5 |
języka i zmysłu smaku |
50 |
Oparzenia II i III stopnia |
|
Oparzenia obejmujące 5-15% powierzchni ciała |
8 |
Oparzenia obejmujące 16-30% powierzchni ciała |
20 |
Oparzenia obejmujące powyżej 30% powierzchni ciała |
35 |
Złamania |
|
Złamanie kości twarzoczaszki, żuchwy, obojczyka, kciuka |
8 |
Złamanie kości podstawy i sklepienia czaszki |
8 |
Złamanie kości ramiennej/udowej |
4 |
Złamanie kości podudzia/przedramienia |
5 |
§ 19
§ 20
Suma ubezpieczenia stanowi górną granicę odpowiedzialności Towarzystwa i określona jest w § 6 ust. 5, a jej wysokość zależy od wariantu ubezpieczenia.
§ 21
§ 22
Suma ubezpieczenia stanowi górną granicę odpowiedzialności Towarzystwa i określona jest dla wariantu ubezpieczenia STANDARD PLUS w wysokości 300 PLN.
§ 23
1) niezwłocznie uzyskać pomoc lekarską i poddać się zaleconemu przez lekarza leczeniu,
2) aktywnie współpracować z Centrum Pomocy w celu wyjaśnienia okoliczności nieszczęśliwego wypadku, stosować się do jej zaleceń, udzielać informacji i niezbędnych pełnomocnictw,
3) uzyskać dokumentację medyczną w formie diagnozy lekarskiej i opisu przebiegu leczenia, a także wyników dokonanych badań,
4) zwolnić lekarzy i zakłady opieki zdrowotnej (zgodnie z zapisem § 9 ust. 5) z zachowania tajemnicy lekarskiej na rzecz Towarzystwa i udostępnić dokumentację medyczną,
5) w terminie 7 dni po powrocie do miejsca zamieszkania zgłosić w Towarzystwie roszczenie o zwrot poniesionych kosztów, związanych z udzieleniem pierwszej pomocy medycznej, załączając posiadaną dokumentację medyczną oraz dowody innych wydatków związanych ze zdarzeniem objętym ochroną ubezpieczeniową,
6) w przypadku zaleconej przez lekarza rehabilitacji, uzgodnionej z Centrum Pomocy, przedstawić Towarzystwu rachunki i dokumentację medyczną zgodnie z zapisem § 23 ust. 1,
7) na zlecenie Towarzystwa poddać się badaniu przez lekarza wskazanego przez Towarzystwo celem określenia stanu zdrowia lub ustalenia stopnia trwałego uszczerbku na zdrowiu..
§ 24
1) sprawdzenia zasadności roszczenia i oddalenia roszczeń niezasadnych,
2) pokrycia uzasadnionych kosztów, niezbędnych do zapobieżenia zwiększeniu się rozmiarów szkody,
3) pokrycia kosztów wynagrodzenia rzeczoznawców powołanych za zgodą Towarzystwa w celu usta- lenia okoliczności lub rozmiarów szkody,
4) pokrycia kosztów sądowych związanych z ochroną Ubezpieczonego przed roszczeniem osoby trzeciej w sprawie prowadzonej na polecenie lub za zgodą Towarzystwa,
5) wypłaty należnych odszkodowań w imieniu Ubezpieczonego; wypłata odszkodowania osobie po- szkodowanej nastąpi wyłącznie po uprzednim potwierdzeniu zasadności roszczenia przez Towarzystwo, zatwierdzonej ugody lub na podstawie prawomocnego wyroku sądu.
§ 25
1) roszczenia wykraczające poza zakres ustawowej odpowiedzialności cywilnej Ubezpieczonego, będące wynikiem zawartej przez niego umowy lub szczególnych przyrzeczeń,
2) szkody wyrządzone przez Ubezpieczonego osobom bliskim,
3) szkody wyrządzone umyślnie przez Ubezpieczonego lub przez osoby, za które ponosi odpowiedzialność,
4) roszczenia powstałe w wyniku naruszenia przepisów prawnych, roszczenia o charakterze karnym, w szczególności za straty moralne, zadośćuczynienie i o odszkodowanie z nawiązką,
5) utratę lub uszkodzenie mienia należącego do Ubezpieczonego albo mienia innej osoby, powierzonego, wynajętego, pożyczonego lub będącego pod pieczą bądź kontrolą Ubezpieczonego lub osób, za które ponosi odpowiedzialność,
6) szkody powstałe podczas polowań,
7) roszczenia wynikłe z przeniesienia choroby na inną osobę,
8) szkody wyrządzone w środowisku naturalnym,
9) szkody wyrządzone przez zwierzęta, których Ubezpieczony jest posiadaczem,
10) szkody, za które Ubezpieczony jest odpowiedzialny wskutek umownego przejęcia odpowiedzialności cywilnej osoby trzeciej albo wskutek rozszerzenia zakresu własnej odpowiedzialności cywilnej wynikającej z obowiązujących przepisów prawa,
11) szkody w mieniu ruchomym, z którego Ubezpieczony korzystał na podstawie umowy najmu, dzierżawy, leasingu, użyczenia lub innej umowy odpłatnej.
§ 26
§ 27
1) sporządzić oświadczenie ustalające okoliczności szkody,
2) starać się o ustalenie świadków zdarzenia,
3) niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 5 dni od daty powrotu z podroży zagranicznej, przekazać pisemną informację do Centrum Pomocy o zaistnieniu zdarzenia mogącego obciążyć Ubezpieczonego odpowiedzialnością cywilną, podając okoliczności i przyczyny szkody oraz załączając niezbędne dokumenty dotyczące okoliczności zdarzenia oraz własne oświadczenie o swojej odpowiedzialności za szkody,
4) stosować się do zaleceń Centrum Pomocy,
5) niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 3 dni od daty otrzymania roszczenia odszkodowawczego od osoby trzeciej zawiadomić Centrum Pomocy w formie pisemnej o tym fakcie,
6) zawiadomić pisemnie Centrum Pomocy, jeśli przeciwko niemu wszczęto postępowania karne, administracyjne lub inne, albo jeżeli osoba trzecia wystąpiła z roszczeniem na drogę sądową,
7) udzielić dodatkowych wyjaśnień i dostarczyć posiadane dowody potrzebne do ustalenia okoliczności zdarzenia oraz umożliwić przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego,
8) przekazać do Centrum Pomocy orzeczenie sądu w sprawie związanej ze zdarzeniem, z którego wynika jego odpowiedzialność.
§ 24
1) całodobowy dyżur Centrum Pomocy pod numerem telefonu, faxu i sms, znajdującym się na dokumencie potwierdzającym zawarcie umowy ubezpieczenia,
2) informacji medycznej o punktach pomocy medycznej, warunkach korzystania z pomocy medycznej, punktach rehabilitacji ruchowej,
3) informacji o podróżach, turystyce i pogodzie – Centrum Pomocy na życzenie Ubezpieczone- go przekazuje Ubezpieczonemu telefonicznie informacje o warunkach drogowych, informacje w zakresie dokumentów wymaganych podczas podróży, obowiązkowych szczepieniach, informa- cje o atrakcjach turystycznych i pogodzie, adresach biur podróży, możliwościach rezerwacji hoteli i samochodów,
4) informacji sportowych - Centrum Pomocy na życzenie Ubezpieczonego przekazuje Ubezpieczone- mu telefonicznie informacje o możliwościach uprawiania poszczególnych sportów w danym regio- nie, wypożyczalniach sprzętów sportowych, terminach i wynikach rozgrywek sportowych,
5) informacji komunikacyjnych - Centrum Pomocy na życzenie Ubezpieczonego przekazuje Ubezpie- czonemu telefonicznie informacje o stacjach benzynowych, najbardziej dogodnych trasach przejazdu i objazdach, czasie oczekiwania na przejściach granicznych, rozkładach połączeń komunikacyj- nych, adresach warsztatów samochodowych, możliwościach transportu rowerów pociągiem,
6) informacji o sklepach ze sprzętem sportowym oraz punktach wypożyczenia rowerów - Centrum Pomocy informuje o dostępnej sieci sklepów ze sprzętem rowerowym lub wypożyczalni rowe- rów, na życzenie Ubezpieczonego organizuje rezerwację rowerów na czas wypożyczenia,
7) informacji o usługach serwisowo – naprawczych rowerów - Centrum Pomocy informuje o sieci serwisowej oraz na życzenie Ubezpieczonego dokonuje rezerwacji w stacji serwisowej.
1) niezwłoczne poinformowanie Centrum Pomocy o wystąpieniu zdarzenia objętego ochroną ubezpieczeniową i rodzaju potrzebnej pomocy,
2) podanie informacji umożliwiającej Centrum Pomocy skontaktowanie się z Ubezpieczonym, a w szczególności: imię, nazwisko, miejsce pobytu,
3) zastosowanie się do wskazań telefonicznych Centrali Pomocy.